Thursday, January 15, 2009

Salam semua..

Nama aku kamal. Nama penuh ahmad kamal bin Abdullah..macam syuhardy, aku pun ada gak nama panggilan..setahu aku – KADUL..nama ni pun saudara hafizul ahzam ahmad rasidi yang bagi.. macam org lain, aku pun penah belajo gak kat kelas krk ni..tapi dari tahun 93-94..form 4 aku pun masuk kejap kelas sains amanah..pastu aku kena buang sekolah..hehehe

aku skrg ni keje kat kl (likely to be transfered to JB in due time) n tinggal kat seremban two.

ni gambo anak sulung aku, si syamim..walaupun dia ni pompuan, tapi boleh tahan brutalnye..so far, dia penah buat aku berair mata sbb dia hantak siku dia kat idung aku..dia pun penah buat aku sesak nafas sbb terjun atas badan aku dari sofa n dia punya lutut purposely aim tulang rusuk aku..bila tanya - 'ngapa kaklong buat ayah?', dia jawab - 'eh takdelah, syamim sayang ayah'...bile citer kat mak ngan ayah aku di kampung, diorang bagi aku senyuman penuh sarcastic..-it's payback time! kata ayah aku..hehehe..dia manja ngan aku n kat umah tu dia dengar cakap aku je...kalau ibu dia cakap, dia goreng je ibu dia..















ni pulak gamba anak aku yang bongsu-izzah..walaupun kecik lagi, dah nampak ciri2 macam kak long dia..tak sabar nak tunggu dia besar - boleh tambahkan haru biru kat umah tu..lahir kat seremban..nama dia tu sikit sebanyak di inspirasikan oleh nama ahli parlimen lembah pantai..heheh..ibu dia always kata muka izzah ikut muka ibu..aku tak kisah la..kasik can..maleh nak argue sbb si syamim tu, ramai yang kata photostat muka aku..


















yang ni gamba wife aku, orang panggil dia sofi..orang Terengganu..umur pun sebaya tapi aku tua cket..aku lahir bulan 2, dia lahir bulan 12..dia skrg ni ngajar kat unikl branch alor gajah..dia ni kecik je, paras2 telinga aku kot..start kenal dia masa buat matriks kat kolej mara seremban..student2 dia kat unikl kata – ‘puan sharifah ni garang!’ tapi peliknye kat umah biase2 je..senang je aku goreng..heheh..gamba ni agak outdated..ambik tahun lepas....





nanti aku upload gambo2 lain pulak..

5 comments:

  1. Alamak kamal..bape nk letak deposit untuk si syamin tu...bukan aku yg nak booikng tapi Ariel Mikhail Hardy yg nak booking...klu ko bg sebut harga sekarang..bule la anak aku tu start saving from today onwards....heheheh..neway...nice daughters kamal....congrates to ur wedding and to ur daughters...sorry la geng aku baru dapat tahu ...hehehehe

    ReplyDelete
  2. aku ni sempoi je..sapa bagi banyak, dia dapat laaa..hahahaha..syarat sampingan : wajib buat reception kat palace of golden horses, in which i just have to pay 5% of the overall cost..kihkihkih..

    ReplyDelete
  3. hah cik kamal nak merantau ke jb lak ke.. selamat dtg.. buleh jumpa jumpa kenal kenal.. satu nak tanya isteri kamu itu, syarifah soflah kah? seperti kukenal.. rasenye budak maktab aku tu..

    ReplyDelete
  4. begitulah sepertimana yang dikau katakan itu, cik ati..bila kusebut namamu padanya, lantas dia mengangguk manja, tanda betapa kenalnya dia padamu..aku terkesima...(wei, terkesima tu maksudnya apa aaaa?)

    ReplyDelete
  5. terkesima= terpegun la tu..
    uih manja sungguh isterimu itu..die kalau tak kenal tu memang saje je la.. tetiap hari mesti melepak bilik aku.. rajin die duk bilik aku dr aku duk bilik aku..

    ReplyDelete